lördag 13 juni 2009

Rymdmusik

Lördag kväll i Ängelholm.
Vem trodde att jag skulle bli bjuden på en resa ut i "Outer space" i denna tysta stad? Men jag har lyckan att gästa en musikalisk och konstnärlig familj och vi bjöds på premiärlyssning av äldste sonens fantastiska skiva:"Demons and haze" producerad av The first Rand from Outer Space. Den ska snart bli CD och spridas i tusental. Nu är det bara några få lyckliga hundra som får gå in i dess trolska musik.

Fem unga män har producerat, skrivit,spelat,musicerat tillsammans. Och det har blivit en tät melodiös och mycket romantisk matta av gitarrer,orgel,synt och bas.Medan jag lyssnade fördes jag djupt in i skogens dunkla mörker,dimma och låga toner från en annan värld. Det är en musik som skapar harmoni och lugn,väcker minnen av barndomens dunkla skogar och augustidimmornas lek över morgonfuktiga fält.

Kanske låter jag överdrivet romantisk och kanske den rökelse som en annan son i denna märkliga familj hade tänt,påverkat mig, ja, när den väntade CD n kommer ut rekommenderar jag gärna ett litet moln av rökelse för kommande lyssnare.

Tack Petrus, Johan,Frippe, Jerker och Kalle.
Ni har gjort en superbra skiva.
Godnatt

Sabina

Inga kommentarer: