fredag 19 juli 2013

Sommarkväll



För tio år sen joggade jag här.
För fem år sen saktade jag farten
I kväll har jag gått med stavar. Mi lockade mig med Faxe. Katterna kom vandrande efter oss. Det blev skön kväll.

En jobbig dag.
Vid lunch fick jag för mig att baka English cross buns!
Och jag gjorde det.
Men det var längesedan. Mycket jobbigare än jag mindes. Kanske var jag yngre då.
Nu tog det mig fram till middagen klockan sex.

Så den där korta stavpromenaden var välbehövlig. Svalkande, Ansträngande. Uppmuntrande.

Mi har plockat blommor i dag och arrangerat vackra buketter för köksbordet och mitt andaktsbord.

Om jag kunde instagramma skulle mina läsare(är det fler än 4?) få se. Jag  kan bara beskriva skönheten i silvervasen: en rund skär 
ros,blåklockor,timjan,hundloka,smörblomma,dallergräs etc..

Jag skyndar mig nu upp till mitt andaktsrum och läser Vesper.
Även om kvällen är tidig och himlen är ljus.

Det är ju sommar.

Sabina
.


1 kommentar:

Anonym sa...

Åren går fort och vi förändras med tiden..själv är jag född på 50-talet.
Så vacker blombild till texten..GVD Gunilla Törnqvist JKPG